joi, 18 decembrie 2014

99-Diaspora - sunt multi care iti vor "binele"!

Fiscul american a pornit o actiune extrem de agresiva de colectarea a taxelor rezidentilor si cetatenilor americani pentru veniturile generate oriunde in lume (worldwide income).

Mai toate bancile care vor sa faca business cu USD sau sa aibe acces la piata financiara americana trebuie sa declare depozitele cetatenilor americani din tara in care isi fac afacerile.
Cetatenii americani trebuie sa declare orice venit din orice tara atata timp cat nu au renuntat la cetatenia americana.

Exista penalizari serioase pentru cei care nu declara conturile bancare, actiunile la firme sau detinerea de firme, ca si veniturile din alta tara desi poate nu au niciun impozit de platit intrucit exista acorduri de evitare a dublei taxari cu multe tari, inclusiv Romania.

De exemplu un cetatean roman rezident sau si cetatean american, trebuie sa isi declare conturile bancare peste o anumita suma - actiunile la firme cand depasesc un anumit procent sau detinerea de firme si unele instrumente financiare ca si veniturile din salarii, dividende, chirii, etc.din Romania.

In cazul in care nu face declaratiile necesare, desi ar putea sa nu aibe nici un impozit de plata este totusi in pericol de a plati amenzi usturatoare doar pentru faptul ca nu a facut declaratiile.

Acum insa privind situatia din unghiul invers, ce s-ar intimpla daca fiscul roman va face acelasi lucru cu cetatenii romani din diaspora?

De obicei in occident exista o suma care poate fi cistigata inainte de a plati impozite, dar nu este acelasi lucru si in Romania.

Daca de exemplu cistigi 6.000 de dolari sau lire sterline s-ar putea sa nu ai nimic de plata in SUA, Canada sau Marea Britanie, in schimb in Romania impozitul ar fi de 16% si ai putea fi declarat evazionist fiscal.

In concluzie s-ar putea ca la un moment dat statul roman prin reprezentantii sai alesi democratic sa considere ca e timpul sa vrea si 'binele" diasporei sub forma de impozite pe venit. 

miercuri, 17 decembrie 2014

98-Sunt raul si binele absolute sau sunt relative?

Religia creeaza un cadru de referinta absolut pentru bine si rau, Dumnezeu fiind acela care le stabileste, in afara vointei sau dorintei oamenilor.
In societatile moderne insa, statul este separat de religie si ca atare nici un percept al religiei nu are voie sa mai fie absolut, trebuie sa fie acceptat de legislatia existenta.

Aceasta inseamna insa ca raul si binele se vor schimba in functie de legislatie, de interesele de grup, de cine e la putere sau de cine cistiga   alegerile.

In aceste conditii raul si binele devin relative, devin niste valori arbitrare care pot si sunt manipulate prin legislatie de cei de la putere.

In concluzie ideologiile economice, fie ele capitaliste sau comuniste, il inlocuiesc pe Dumnezeu, inlocuiesc religia, raul si binele absolut cu valori bazate pe interese de grup, economice, transformind raul si binele in ceva relativ, in UNELTE DE MANIPULARE.  

joi, 11 decembrie 2014

97-Reprezentare fara taxare?

Nu acceptam "taxare fara reprezentare" a fost unul din sloganurile cele mai importante ale revolutiei americane contra britanicilor. 

Simplu spus sloganul inseamna ca daca platesti taxe ai dreptul sa fii reprezentat sau interesele tale sa fie luate in considerare in mod serios in comunitatea in care platesti taxe.

Corolarul acestui slogan ar fi deci ca nici "reprezentarea fara taxare" nu este corecta, respectiv daca nu contribui la cheltuielile unei comunitati de ce ai avea dreptul de a fi reprezentat? 

Deci daca nu platesti taxe locale nu ai dreptul sa ceri sa fi reprezentat, nu ai dreptul sa te astepti sa primesti ceva pe banii altora, este imoral, anti democratic.

Exista tratate intre statele UE care evita dubla impozitare/taxare, dar aceasta nu inseamna ca cetatenii respectivi sunt scutiti de taxe si in alta tara daca le-au platit in una din ele.

Evitarea dublei taxari spune ca se va plati taxa cea mai mare dintre cele in vigoare in aceste tari, dindu-se credit ptr taxa deja platita in alta tara.
Cu alte cuvinte cetatenii care vor sa respecte legea si sa fie reprezentati trebuie  sa dovedeasca cu declaratii de venit oficiale ca au platit taxa cea mai mare fie din tara de origine, fie din tara unde vor sa fie reprezentati.

Iar aceasta dovada se face prin completarea unor formulare oficiale si obligatorii existente de mult in codul fiscal romanesc. 

Pare o masura foarte nepopulara, dar popularitatea si justetea nu merg totdeauna mina in mina.
Poate ar trebui sa existe o modalitate ca acesti cetateni sa poate indrepta spre tara unde vor sa fie reprezentati o parte din aceste taxe, fiindca altfel reusim, prin intermediul UE si al democratiei sa avem reprezentanti care nu numai ca nu sunt taxati dar sunt si remunerati din banii celor care platesc taxe . 

marți, 9 decembrie 2014

96-Religia, cultura si familia - O populatie fara Dumnezeu si familie va fi o populatie care va inceta sa mai formeze o natiune.

O natiune este caracterizata printr-o cultura comuna, printr-o religie dominanta care modeleaza relatiile sociale normale, armonioase intre membrii societatii.

La baza natiunii sta familia, o forma de organizare care poate sa difere de la o natiune, cultura, religie la alta, dar care este comuna unei natiuni unite.
Distrugerea unei natiuni poate incepe din diverse locuri, de la atacul impotriva formei de familie, pana la denigrarea culturii si a religiei.

Atacul impotriva familiei a inceput de mult dar nu a fost reusit, asa ca probabil in curind va urma atacul asupra religiei predominante ceea ce va permite si o denigrare a culturii formate pe aceasta religie.

Iar o populatie fara Dumnezeu si familie va fi o populatie care va inceta sa mai formeze o natiune.  

sâmbătă, 6 decembrie 2014

95-Evil Empire revisited

Descrierea Uniunii Sovietice ca Evil Empire de Ronald Reagan in 1983 a fost una din etichetele, lozincile care au reusit sa creeze o propaganda extraordinara si intr-un fel au condus la caderea acesteia.

Acum insa invingatorul lui Evil Empire se pare ca a reusit sa preia rolul Uniunii Sovietice si chiar cu mult succes.

Crearea unui imperiu colosal, lupta impotriva religiei, in special a religiilor non crestine protestante sau catolice, distrugerea statelor si natiunilor prin politica de globalizare si falsa democratie, distrugerea familiei traditionale, sunt doar citeva din valoriile noului imperiu.

A aparut oare un nou Evil Empire, mai putin evident dar mult mai periculos?
Un imperiu fara religie, fara morala, fara hotare, anti familie, un imperiu bazat pe trufie si lacomie?
Cred ca da. 

luni, 1 decembrie 2014

94-Statul de drept, ateismul contra religiei

Statul de drept se bazeaza pe lege, o lege care este stabilita de oameni, plecand de la premisa ca statul si religia trebuie sa fie separate.
Dar ce inseamna aceasta separatie mai exact?

Nu inseamna oare ca legea nu trebuie sa fie in niciun fel influentata de religie, ca omul este o fiinta superioara care nu are nevoie de Dumnezeu pentru a crea Legea?

Nu inseamna ca morala, etica, legea asa cum vin din religie, de la Dumnezeu, nu isi au loc intr-un stat de drept, in legislatia acestuia.
Nu inseamna oare ca statul de drept este prin definitie ateu?

Globalizarea, capitalismul in general are nevoie pentru a se impune, de suprematia legii umane asupra legii morale, asupra eticii, legii lui Dumnezeu.
Si spera ideologii acestei globalizari ca vor reusi sa Il inlocuiasca pe Dumnezeu?

Istoria recenta a comunismului nu le-a aratat oare ca o ideologie economica, atee, nu poate sa inlocuiasca o religie bazata pe Legea divina?

Trufia si lacomia capitalismului sunt de fapt o lupta a ateismului contra religiei.

duminică, 30 noiembrie 2014

93-Moralitatea, etica, putem sa le definim in mod absolut, universal?

Problema binelui si raului e subiectiva, fiecare dintre noi are o viziune diferita asupra a ceea ce e bine sau rau.
Iar aceasta viziune este motorul actiunilor noastre, este constiinta fiecaruia, este ceea ce ne defineste si ne diferentiaza.

Intrucat aceasta viziune este subiectiva este dificil de a o compara, de a crea un model comun, acceptat universal.

De-a lungul istoriei fiecare civilizatie si religie a creat un percept, un cod de reguli, un model al comportamentului si gandirii morale, bune, corecte si al opusului, al imoralului, raului, incorectului. Cu toate acestea nu exista o religie universal acceptata pe planeta noastra.

Sa fie oare aceasta o limita a capacitatii noastre sau e doar consecinta normala a relativitatii, a subiectivitatii noastre?

Daca e adevarat ca fiind indivizi separati suntem si subiectivi si avem viziuni diferite atunci rezulta ca orice sistem, model, cod moral este relativ, ca nici unul nu e universal, nu e absolut.

Atunci ce sa facem? 

Sa acceptam dictatura majoritatii care vrea sa isi impuna un cod moral propriu? Cod moral care poate sa vina in conflict cu viziunea personala si astfel sa devina imoral, rau pentru sine? 

O dictatura a majoritatii democratice sau doar o dicatatura a mass media care sa ne imparta in categorii opuse si sa ne forteze sa renuntam la cine suntem, la subiectivitatea proprie, la constiinta individuala doar pentru a putea supravietui pe o planeta pe care majoritatea democratica considera ca ii apartine?

Care e solutia?

Poate primul pas este sa acceptam ca nu exista adevar absolut, ca nimic nu este absolut, totul este definit in relatie cu altceva. Ca dreapta sau stinga nu exista in mod absolut ci doar in releatie cu ceva, ceva care la rindul lui este definit in relatie cu altceva samd.

Sa incepem sa gindim si sa nu mai inghitim toata propaganda sociala, ar fi al doilea pas.

duminică, 26 octombrie 2014

92-Mass media esentiala in mentinerea iluziei ca banii au valoare

De la disparitia "gold standard" sau a acoperirii in aur a masei monetare a unei tari, banii au valoare doar atata timp cat exista incredere in guvernul tarii respective.

Practic diparitia acoperirii in aur a transformat banul, moneda unei tari, din ceva practic, tangibil, in ceva subiectiv, in ceva ce nu este legat de realitate decat prin perceptia acestei realitati.

Iar perceptia este creata de mass media si cine o controleaza poate sa creeze orice iluzie, inclusiv ceea de incredere in guvernul unei tari care tipareste mai multi bani decat are acoperire nu numai in aur dar in toata marfa existenta in tara respectiva.

Mass media e arma cea mai puternica in mentinerea economiei mondiale, e cea care ne amageste ca imparatul nu e gol, ca banii au valoare.

marți, 14 octombrie 2014

91- De ce democratie si nu meritocrat​ie?

Democratia apare in Europa moderna ca o lupta pentru putere intre un rege absolut si nobilime. Apoi apar si alte clase sociale iar democratia devine un instrument eficient de impartire a puterii intre acestia.


In momentul in care insa societatile se omgenizeaza, in care diferentele si conflictele intre clase sociale nu mai sunt semnificative, de ce mentinem acest sistem de impartire a puterii?

Sistemul electoral nu se bazeaza pe meritele profesionale ale celor care vor ajunge sa ne conduca, ci este mai mult sau mai putin un concurs de "frumusete".

Candidatii isi etaleaza toate calitatile "morale" dar nu si pe cele profesionale legate de competenta necesara pentru a obtine jobul pentru care candideaza.
Este un sistem anacronic care promoveaza personalitati care nu au nici in fel de competente profesionale pentru jobul pentru care candidieaza.

Cand oare  ne vom trezi din betia propagandistica si vom observa ca nu e nevoie sa hotaram la vot cine va ocupa o functie ci ca putem stabili un caiet de sarcini al acestor functii si sa organizam concursuri pentru ocuparea acestora?

duminică, 5 octombrie 2014

90-Nepotismul​, trasatura obligatori​e a democratie​i

Nepotismul e folosit aici ca termen opus meritocratiei, ca mod de avansare in societate bazat nu pe meritele necesare pentru ocupararea unei pozitii/functii ravnite in societate ci pe criterii politice, nu pe competenta.


Cel mai bun exemplu si poate cel mai vizibil este alegerea comisarilor europeni in UE.
Criteriile au fost orice in afara de compententa, a trebuit sa fie un numar egal de femei si barbati, un numar de candidati proportional cu reprezentarea in parlamentul european samd.

Ce ar fi si daca in viata reala ar fi la fel?

Am face nationala de fotbal pe asemenea criterii?
Am putea sa lucram in mediul privat daca fiecare sef ar fi numit astfel?
De ce e nevoie sa avem un stat de  drept, un stat bazat pe legi?
Poate tocmai pentru ca citindu-l pe Labis in "Moartea caprioarei":
 "legea e desarta si straina", 
insa nu trebuie sa vedem asta, trebuie sa fim orbiti de luciul fals a democratiei.

miercuri, 10 septembrie 2014

89-Resistance is futile

Explozia tehnologica a ultimilor ani creaza tensiuni uriase in structura sociala a planetei.
In timp ce tehnologia cere o globalizare mondiala, culturile si religiile existente devin 'frâne" in raspindirea acesteia.
Ce se va intimpla? 

Propaganda mass media ocidentala, subventionata de cei care profita acum si spera sa profite si in continuare ne arata doar partea roz a lucrurilor. Nenumarate automobile, televizoare, computere, tablete, laptopuri, smart phones, etc. pot fi toate ale voastre.  

Totul va fi usor, nu veti mai avea nimic dificil de facut, gândurile pentru ziua in curs va vor fi date pe email sau sms. 

Vi se va spune ce sa faceti in orice clipa, big brother, cel bun american nu cel rau stalinist, va veghea asupra voastra, tot ce trebuie sa faceti este sa acceptati, sa aveti incredere in democratie, in cei pe care i-ati ales democratic, sa aveti incredere in sistem, sa deveniti roboti umani. 

 Fiindca, asa  cum spunea The Borg in Star Trek "resistance is futile", iar clasa conducatoare aleasa democratic a cedat de mult orice forma de rezistenta in fata Borgului American si acum vrea sa va traga dupa ea in acest paradis artificial.   

Cultura si religia sunt singurele redute pe care trebuie sa le mai invingeti ca sa obtineti Nirvana sistemului democratic.

Renuntati la valorile culturale, nationale, la religie, este mesajul pe care occidentul il va promova din ce in ce mai mult.

marți, 2 septembrie 2014

88-Mass media sau cum a aparut o lume fara cauzalitat​e.

Legatura intre A si B se poate face fie prin cauzalitate, unde A este cauza, iar B este efectul, fie prin asociere, unde succesiunea lui B dupa A, creaza o asociere, conditionare de tipul celei prezentate de câinele lui Pavlov.


In timp ce cauzalitatea cere o gândire, o intelegere a conexiunii, asocierea nu cere decât o "gândire" tip papagal.

Mass media occidentala, fiindca cea romaneasca nu exista fiind doar o portavoce a acesteia, a ajuns sa transforme in "stiinta" procesul de a inlocui cauzalitatea cu asocierea, de a inlocui gindirea cu replici de tip papagal. 

Prin repetare pe toate canalele TV, ziare, radio, etc. a mesajelor, lozincilor, propagandei, mass media a creat in occident si in curind si aici, o generatie de câini ai lui Pavlov, antrenati sa reactioneze la sunetul clopotelului manipulatorilor.

Prin ascoiere s-a ajuns la o profunda spalare a creierelor populatiilor occidentale care au ajuns sa mârâie sau sa se gudure automat, fara ca macar sa mai incerce sa isi mai foloseasca bruma de materie cenusie ramasa.

Cu cât raspund mai repede la mesaj, cu atât rasplata e mai mare.

Gândirea e rea, obedienta e buna, ham, ham si ma rostogolesc pe spate sa imi primesc rasplata.

luni, 1 septembrie 2014

87-Problemele actuale, probleme de când exista societatea umana

Desi par extrem de complicate, problemele de care ne lovim zilnic in societate, exista de la aparitia acesteia.
Pentru simplificare voi considera ca exista trei niveluri diferite in orice societate.
Primul nivel este cel al individului, unde fiecare dintre noi are o natura umana proprie.
Al doilea nivel este cel al familiei apropiate sau mai extinse, unde de asemenea natura umana este forta principala.
Al treilea nivel este cel al grupului, al tribului, al satului, orasului, natiunii, etc.
La acest nivel natura umana este inlocuita printr-un set de reguli, legi sociale, legislatie.
Aceste legi insa trebuie sa fie in concordanta cu natura umana de la celelalate nivele, si de obicei acest lucru se face prin religie si cultura, idelologie.

Privind din acest punct de vedere se vede clar ca legislatiile impuse de occidentali vin in puternica contradictie cu religia, cultura si ideologia multor alte popoare care nu le pot accepta sau integra in natura lor umana. Este totul foarte simplu, legislatia a devenit prea specifica unei culturi, unei religii, unei ideologii si este necorespunzatoare altor culturi, religii, ideologii.

Din acest punct de vedere fie se modifica legislatia, care fiind doar un set de reguli ar fi mai usor de modificat, fie se incearca modificarea naturii umane a celor care nu sunt de acord cu noua legislatie.

Iar pe drumul acesta s-a mers din belsug secolul trecut, incepind cu comunismul si gulagurile, nazismul si lagarele de concentrare, revolutia culturala din China lui Mao, sau "killing fields" din Laos.

In concluzie, totul este doar o batalie intre o ideologie bazata pe legislatie si religii, culturi bazate pe natura umana. 

vineri, 15 august 2014

86-Civilizati​ile actuale nu sunt simetrice sau diametral opuse

Ceea mai mare confuzie creata de mass media si de ideologiile actuale este ca actualele civilizatii sunt diametral opuse.


Ca ar fi doar doua raspunsuri posibile, unul corect si unul incorect, ca lumea este alba sau neagra, buna sau rea.

Este doar o reprezentare binara bazata pe logica tertului exclus, o logica valabila doar cind termenii sunt opozabili unul altuia.

Dar sunt barbatul si femeia diametral opusi?
Nu exista si un tert?
Poate un copil?
Poate un parinte?

La fel si cu civilizatiile, sunt ele diametral opuse? 
Adica una din ele este cea buna, cea corecta, cea morala, cea aleasa de Dumnezeu?
Iar restul?
Este dispensabila? 

marți, 12 august 2014

85-Quo vadis?

Clasa politica/birocratia docila din UE a transformat populatia locala intr-o colonie a USA.
Toate deciziile sunt luate peste ocean si doar implementate de diversi politicieni din virful UE, politicieni care rareori reprezinta mai mult de 1% din populatia totala a UE. 

Birocrati ajunsi la varf prin "merite" birocratice ne hotarasc soarta mai ceva ca familiile regale/dictatorii din alte vremuri.
Suntem bombardati zilnic de o mass media care repeta acelasi mesaj mai ceva ca Pravda lui Stalin sau Scanteia lui Ceausescu.

Si vorbesc despre tarile din nucleul UE fiindca Romania nici macar nu exista in acest pseudo proces decizional. Existenta noastra este un impediment pentru ei si de aceea trebuie sa fim dresati cat mai repede si cat mai puternic ca nu cumva sa gandim sau sa actionam de capul nostru. 

Trebuie doar sa fim conditionati sa reactionam precum cainele lui Pavlov.

Suna clopotelul si trebuie sa inchid.  

vineri, 8 august 2014

84-Uniunea Europeana - U Craina (la capat)?

UE a pornit ca o organizatie economica si incet incet a devenit si una politica.
Transformarea s-a facut insa nu atit din interese economice cit din presiuni ale clasei  politice.
Intrarea fostelor state comuniste, mai ales a celor balcanice, nu prea avea sens economic, dar avea sens politic si militar.

Cu U Craina vine testul cel mare, fiindca nu mai exista niciun sens economic, totul este doar politic si militar.

Sanctiunile contra Rusiei si mai ales cele ale Rusiei contra UE arata clar ca uniunea si-a pierdut ratiunea ca uniune economica si a devenit o uniune politica si militara.

Ce va insemna asta pentru economie?

Va deveni clasa politica cea care va hotari cum sa functioneze economia?

Va deveni UE o economie planificata? 
O economie condusa de politic, o economie de tip socialist?

UE a ajuns la capatul drumului, U Craina este testul final.

joi, 7 august 2014

83-Disonanta intre "intelectu​alitate" si popor.

Personal cred ca a existat o mare neintelegere, ca sa nu spun snobism din partea celor care au devenit "intelectualitatea" din actuala Romanie in secolul 19.

Au plecat la Paris, au invatat ideile occidentale si s-au rusinat ca vin dintr-o tara "primitiva", o tara care nu avea mai nimic comun cu cultura occidentala, cu ideile iluminismului francez, cu romantismul german sau cu protenstantismul.

In loc sa accepte realitatea, au creat o imagine fantasmagorica despre tara din care veneau si au incurcat generatii de oameni care astfel nu au mai stiut de unde isi trag radacinile.

Au considerat ca ortodoxismul este o religie inapoiata, ca o cultura orientala e inferiaoara si asa au imaginat o origine romana (din Roma) pentru populatia autohtona, o origine "divina" care a fost insa, precum Cenusareasa, vicitimizata de rudele ei slavone.

In final nu avem o istorie reala, ne consideram victime, ne este rusine de trecututl nostru adevarat si cu parvenitii mutati la oras inventam tot felul de povesti care sa explice opincile rupte si lipsa de cultura adevarata.

Am aruncat la gunoi tot ce a fost adevarat timp de secole si am inlocuit istoria reala cu una ireala.

Nu e de mirare ca nu ne simtim alaturi de lideri, ca nu avem o intelectualitate adevarata si ca suntem ca niste copii pierduti in propria casa.

82-Coruptia este redistribu​tie economica

Comunismul si mai ales socialismul sunt sisteme de redistribuire a veniturilor si cheltuielilor, de la cei avuti la cei saraci.


Acest sistem de redistribuire e absolut necesar in orice sistem economic, existind si in capitalism ca si in orice alta societate, diferenta fiind doar nivelul de redistribuire.

Coruptia e si ea tot un sistem de redistribuire, deosebirea fiind insa ca nu este legiferat, nu se desfasoara conform unei legislatii aprobate.
In final diferenta intre redistribuirea creata de stat si cea creata de coruptie este ca prima e legala si a doua e ilegala.

Dar daca legislatia nu este corecta sau morala, mai exista vreo diferenta intre ele?

luni, 9 iunie 2014

81-Dependenta de un sistem economic.



Primul pas in tratarea unei dependente este recunoasterea faptului ca avem o problema.
Negarea realitatii duce la perpetuarea dependentei si asta facem acum cu incercarile de a repara un sistem economic care ne-a facut pe toti bolnavi.

La fel cum alcoolicii sau drogatii cred ca pot sa depaseasca dorinta de a bea sau consuma droguri, doar daca fac asa si asa, tot la fel economistii, oamenii politici, cred ca pot sa depaseasca un sistem inuman doar daca mai aplica un pic de austeritate, sau daca micsoreaza dobanda de referinta, daca taxeaza mai mult sau daca taxeaza mai putin, sau daca....

Avem un sistem economic care creeaza doar dezechilibre economice si sociale, ne dezumanizeaza, ne transforma in piese de schimb si ne face sa credem ca noi suntem de vina, ca sistemul e perfect, noi suntem rebuturile.
Ar fi timpul sa nu mai negam realitatea, ar fi primul pas spre vindecare.


80- Egalitate sau identitate?



Ideologia occidentala se bazeaza pe ideea de egalitate.
Privita din afara, ideea e asa de buna incat pare un sacrilegiu sa o contesti, dar totusi e chiar asa de buna?

Ce este de fapt egalitatea decat un alt nume, venit din algebra, pentru identitatea venita din logica aristotelica.



Cu alte cuvinte egalitatea inseamna ca toti suntem identici, ca suntem copiati la xerox, suntem intersanjabili, suntem doar piese pe o banda rulanta, piese  care pot fi comparate, pot fi schimbate cu alte piese identice si rebutate daca nu corespundem criteriilor de identitate.

Egalitatea este opusul diversitatii, este calea cea mai sigura si cea mai rapida sa ne transformam intr-o turma indistincta de oi care se avanta in prapastie urmindu-si liderul/conducatorul de moment. 


sâmbătă, 31 mai 2014

79-Urma scapa turma



Ce inseamna zicala asta? Urma scapa turma.

Cand eram mici jucam diverse jocuri unde daca nu ii prindeai pe toti, ultimul putea sa ii salveze pe toti.

Ideea era cred ca cel mai bun, cel mai destept, va reusi sa supravietuiasca si sa invinga adversarul.

Dar ce adversar are o turma?

O turma il urmeaza pe lider... si cade in prapastie.


Deci care ar fi concluzia?

78-Agresivitatea individuala si raportul cerere oferta.



Exista vreo legatura intre agresivitatea individuala in societate si raportul cerere oferta?


In principiu intr-o societate in care individul este lipsit de capacitatea de a obtine ceva, intrucit oferta lui, valoarea lui, sub foma de bani, capacitati individuale, etc. este considerata sub pretul marfii pe care o cauta (cerere), individul se dezvolta timorat, nesigur de el.

Pe de alta parte intr-o societate in care individului i se inoculeaza de mic ca valoarea lui individuala este peste medie, ei se dezvolta sigur de sine, agresiv chiar.

Iar daca realitatea nu confirma acest scenariu ce va face primul individ? 

Va creste in valoare si isi va schimba opinia personala asupra propriei valori, se va adapta la realitate.

Iar al doilea individ?

Daca are cu adevarat calitatile necesare se va schimba pe sine, se va adapta la realitate, dar daca nu le are?

Va incerca sa schimbe realitatea, sa o aduca la nivelul sau? Va deveni un dictator, un agresor, un "rebut" social?





vineri, 30 mai 2014

77-Exist?



Exist oare in afara relatiilor cu mediul extern si cel intern?
Exist ca ceva care nu este doar o reactie?
O reactie la un stimul, la o  problema?

Exist ca ceva independent de reactiile mele?

Exista ceva care sa fiu EU si care sa nu fie doar o reactie?

Exist?

miercuri, 28 mai 2014

76-Religiile protestante si individualismul.


Crestinismul apare ca o religie a fratiei universale, a acceptarii oricarui om, a iertarii si iubirii universale.

Crestinismul se deosebeste de iudaism tocmai prin caracterul lui universal, prin acceptarea tuturor, indiferent de rasa sau origine.

Cu timpul insa, crestinismul incepe sa isi piarda caracterul universal si aidoma iudaismului incepe sa creeze bariere, sa refuze accesul universal la iubire decat celor care accepta un crez specific.

Aceasta miscare, care e cunoscuta mai ales sub numele de protestantism si neoprotestantism, dezvolta individualismul, creeaza o  diferentiere intre oameni conform unor criterii considerate absolute si permite in numele crestinismului, persecutarea celor care nu sunt de acord cu acest individualism.

In final protestantismul pare sa creeze un "popor ales” la fel ca si iudaismul. 



miercuri, 21 mai 2014

75-Reprezentarea binara.



Legea tertiului exclus spune ca din 2 posibilitati doar una se va implini, fiecare din aceste posibilitati avand 50% sanse.

De exemplu cand arunci un zar, rezultatul poate fi oricare din cele 6 numere. Dar putem sa transformam aceste 6 rezultate intr-un sistem binar cu doar doua posibilitati, numere pare sau impare. 
Probabilitatea, pe termen lung, pentru fiecare din aceste doua posibilitati tinde spre 50% .

Acesta este pe scurt sistemul de reprezentare binara, unde, conform legii tertiului exclus, nu pot avea loc decat doua rezultate, fiecare din ele avand o probabilitate de 50%.



Acest sistem de reprezentare binara sta la baza civilizatiei europene, la baza religiilor acesteia.
Totul este separat in 2 posibilitati opuse, iar cand una se implineste, cealalta, prin definitie, nu se poate realiza.

Dar daca aceasta este baza conceptuala a civilizatiei europene, de ce credem ca unul din rezultate are o sansa mai mare sa aibe loc decat celalalt?

De ce credem ca Binele (unul din cele 2 rezultate) va invinge Raul (celalalt rezultat opus)? 




sâmbătă, 26 aprilie 2014

74-Pot sanctiunile sa distruga o familie, o natiune adevarata?



Istoria celui de al doilea razboi mondial ne arata cum natiunile adevarate, unite prin legaturi puternice au luptat pana la capat. 
Anglia s-a batut singura in Europa dupa caderea Frantei si nu a luat nici o clipa in considerare sa renunte la aparare. 
Rusia sub forma Uniunii Sovietice a facut acelasi lucru in al doilea razboi mondial.

Natiunile, ca si famillile, care au trecut prin astfel de incercari si au supravietuit sunt natiuni puternice, natiuni/familii care poate au fost parasite de unii membrii dar care au o unitate national/familiala care nu poate fi inteleasa de cei care considera ca legea este mai presus de viata.

Viata este reala, legea este doar imaginara.  

vineri, 25 aprilie 2014

73-Democratia, substitut pentru meritocratie?



Intr-o societate in care fiecare individ are aceleasi sanse economice, departajarea s-ar face conform capacitatilor individuale sau a meritelor personale.
Intr-o societate in care insa posibilitatile economice nu sunt egale, meritele personale sunt eclipsate de cele economice/financiare.

Pentru a masca aceasta simpla incompatibiltate, a aparut "democratia", un sistem care teoretic ar permite si celor mai defavorizati sa ajunga la pozitii sociale pe care nu le-ar putea atinge altfel din cauza lipsei de mijloace economice/financiare.

Din pacate ceea ce ar fi trebuit sa fie un pas spre promovarea capacitatilor individuale, spre meritocratie, s-a transformat intr-o caricatura intrucit democratia a ajuns sa fie dependenta complet de bani.

Astfel in loc ca sa ne indreptam spre o egalitate sociala reala, ne dezbinam si mai mult, si doar indivizii care au "calitatile  morale" necesare ajung sa supravietuiasca in lumea politica si sa ne conduca conform "codului lor moral".

Solutia e simpla si de aceea exista o propaganda uriasa impotriva ei, o denigrare continua, insa ea deja se intrezareste peste tot: Egalitatea de sanse economice ar trebui pusa pe acelasi nivel cu egalitatea in fata legii sau chiar inaintea acesteia pentru a permite meritelor personale si nu celor financiare sa domine organizarea societatii noastre. 

vineri, 11 aprilie 2014

72-Inceputul declinului civilizatiei de tip occidental.



Civilizatia occidentala este o combinatie interesanta bazata pe reguli, contract social, pe legislatie, pe o lege comuna si unica, o civilizatie modelata pe Vechiul Testament. 

Pentru aplicarea legislatiei, a poruncilor, a legii este insa nevoie de o cultura si religie comuna.
Procesul acesta de omogenizare si-a atins insa limitele. 

A avansat rapid doar acolo unde a exterminat populatiile autohtone ca in cele doua Americi si Australia, sau acolo unde exista deja o cultura si religie comuna, respectiv in vestul Europei.

Acum a atins bariera, a ajuns la civilizatii care nu mai pot fi exterminate si care sunt legate prin legaturi mai puternice decat cele contractuale.
A esuat in estul ortodox al Europei, a esuat in lumea musulmana, a esuat peste tot unde exista civilizatii create de sute sau mii de ani, civilizatii cu religii si culturi proprii puternice.

Este inceputul declinului sau inceputul unei conflagratii mondiale?

Am incredere in pragmatismul anglo saxon ca va intelege, faptul ca legaturile juridice, contractuale, legale intre oameni sunt mult mai slabe decat cele de sange, familie, cultura si religie - si ca impunerea lor cu forta va duce la un dezastru comun.



duminică, 6 aprilie 2014

71-Spargerea unui fluviu in bucati.



E posibil sa spargi un fluviu? 
Un fluviu este un continuum, fara parti separate, fara "bucati", deci ideea de a-l sparge e absurda.

Dar nu facem acest lucru in fiecare zi atunci cand creem un model al unei realitati continue, si apoi incercam sa il spargem in bucati/discontinuitati?

Cand credem ca sentimentele sunt separabile si pot fi despartite si "rezolvate" pe rand?

Cand credem ca modelul e realitatea, si apoi suntem dezamagiti ca ea  nu corespunde modelului nostru?

Traim intr-o realitate pe care am modelat-o cu trufie, convinsi ca am depasit barierea cuantica intre continuu si discontinuu - de care insa nici nu suntem constienti ca exista. 

joi, 3 aprilie 2014

70-Sunt legaturile de familie, irationale?



Noi, oamenii, suntem o rasa construita pe chimie.
La nivel individual, ne bazam pe chimia carbonului, a hidrogenului si oxigenului. La nivel de grup, am evoluat mii de ani, sustinandu-ne pe legaturi de familie, trib sau natiune, ori mai mult sau mai putin - pe legaturi de sange.

Legaturile familiale sunt mai mult emotionale, si de aceea foarte puternice si adesea aproape imposibil de rupt. O alta caracteristica a legaturilor de sange sau familiale, de trib, sau a legaturilor nationale este faptul ca in majoritatea timpului ele sunt irationale.

Dar este adevarat ca sunt asa? Sau, aceasta eticheta este aplicata bazandu-ne pe o ideologie ,,rationala”?

O ideologie care incearca sa inlocuiasca legaturile de familie - cu idei, cu legi, cu ,,rationalitate”, care nu ia in considerare natura noastra.

Incercam noi acum, sa inlocuim legaturile emotionale puternice cu legaturi rationale, slabe?

Si unde ne vor duce astea?

Spre mai multa lupta!



69-Ideologie versus familie.



Civilizatia occidentala s-a dezvoltat pe baza legii, a ideilor care ii tin pe oameni impreuna - idei care au creat o ideologie ce nu se bazeaza pe legaturile de familie. 

In ultimul timp au inceput sa se distruga relatiile familiale - incercand sa fie inlocuite cu o legislatie care sa reglementeze organizarea familiei - legislatie, care inlocuieste orice drepturi bazate pe lagaturile de familie.

In timp ce miscarea pentru drepturile omului a pornit ca o lupta bazata pe legaturile de sange, de rasa – curand, a fost deturnata de ideologie, si atunci, legaturile de familie, au fost inlocuite cu legaturi de idei, de ideologie.


Aceasta a dus la distrugerea familiei creata natural, si la inventarea unor organisme supernationale, guvernate de regula ,,legii” - ceea ce a dus apoi, la incercarea de a distruge orice religie care nu se baza pe ,,lege”, pe ratiune. 

Aceasta este o ideologie periculoasa, pentru ca - considera ca oamenii, sunt numai fiinte rationale - si o asemenea greseala, duce numai spre dezastru.




miercuri, 26 martie 2014

68-Libertatil​e individual​e si Entropia.



Libertatile individuale creeaza o activitate continua, un consum crescut de resurse, creaza frictiuni, creaza dezordine in cadrul unei colectivitati.


Din punct de vedere individual insa aceste libertati sunt de dorit, sunt cautate, apreciate si de multe ori aparate cu indirjire.

Ce facem insa ca nici unul dintre noi nu poate supravietui si reproduce in afara unui grup social?
Ce este mai important, supravituirea grupului sau respectarea libertatilor individuale?



Din punct de vedere al grupului multe din aceste libertati sunt contraproductive, creaza tensiuni, probleme, cu alte cuvinte creaza entropie, o pierdere a capacitatii grupului de a se organiza.
Pe de alta parte din punct de vedere al individului, aceste libertati individuale creaza satisfactie, duc in cele mai multe ori la cresterea eficientei, a organizarii interne, cu alte cuvinte micsoreaza entropia individuala.

Deci daca aceste supozitii sunt corecte, exista oare o linie pe care se poate merge astfel ca libertatile individuale sa isi mentina rolul anti entropic la nivel individual si in acelasi timp sa nu mareasca entropia, dezordinea grupului social din care fac indivizii?

Caz in speta, primavara araba si libertatile individuale dar care au dus la destramarea unor societati existente de secole. 





joi, 20 martie 2014

67-Meritocrat​ia si clasele sociale.



Meritocratia implica ca ocuparea functiilor, diferentierea intre indivizi sa se faca pe baza meritelor personale, merite care pot fi cuantificate, masurate si asta implica ca acest proces trebuie sa aibe loc intr-o societate lipsita de clase.


Comunismul sau socialismul existent pina in 1989 a fost pe de o parte o miscare in sensul avansarii meritocratiei prin accesul la educatiei al tuturor claselor sociale, dar si o miscare de restringere a meritocratiei prin limitarea accesului la functii in societate doar celor care apartineau unei paturi sociale si nationale.

Ce se intimpla insa in societaea actuala?
Exista clase sociale?
Exista indivizii care sunt mai "egali" decit ceilalti?
Si nu vorbesc doar de bani ci de calitati altele decit cele personale sau financiare.
Si ce calitati ar putea exista care nu sunt personale si nici financiare, decit cele numite cu acronimul PCR sau Pile, Cunosttinte, Relatii.

Este societatea actuala mai favorabila celor cu merite individuale, personale decit cea anterioara?
Au vreo sansa cei care nu au PCR?
Inainte incercai sa fugi in occident, dar acum a venit occidentul aici si nu mai esti binevenit nicaieri.

Sunt cei fara PCR sau bani sortiti sa fie sclavi intr-o societate democratica? Meritocratia a disparut complet. Lucrurile nu mai au nicio logica. Suntem ca niste sclavi.





66-Nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se transforma în Voodoo Economics.

Legea conservarii energiei (prima lege a termodinamicii) spune ca intr-un sistem izolat cantitatea totala de energie se mentine, dar legea entropiei ( a doua lege a termodinamicii) spune ca o parte din energia utila se pierde prin frecare - ca atare creste entropia sau dezordinea sistemului.

Cum sa bati aceasta pierdere de energie utila, aceasta crestere a entropiei, a dezordinii?

Voodoo Economics, care pare ceva contra intuitiv, o teorie care incearca sa creeze ceva din nimic, ar putea sa fie insa corecta atunci cand recomanda printarea de bani ca sa treci peste o criza economica.

O criza este o forma de entropie, dezordine si doar introducerea de mai multa energie utila sub forma de bani ar putea sa fie solutia unei asemenea crize.
Iar in ce priveste inflatia, rolul ei este si pozitiv in multe situatii, iar lupta impotriva ei este doar o forma de a ne da singuri cu stangul in dreptul.

miercuri, 19 martie 2014

65-Nereprezentativitatea ca norma a democratiei actuale.



Ideea de baza a democratiei este reprezentativitatea.

Democratia este prezentata ca este un sistem in care fiecare are posibilitatea sa fie ales sau sa isi aleaga pe cineva cara sa ii reprezinte interesele.
Exista ceva e genul asta la noi?

Exista cineva care se simte cu adevarat reprezentat de cei alesi?

Sunt cei alesi reprezentantii selctionati de noi cu adevarat?

Sunt partidele ceva care ne reprezinta? Sau sunt doar cluburi cu acces restrans doar  celor cu bani si fara scrupule?


As putea sa merg pe tema asta la nesfirsit, dar ar fi doar o pierdere de vreme.
Intr-o dictatura cel putin sperai ca o sa fie mai bine, dar in haznaua asta democratica pana si speranta moare.


miercuri, 12 martie 2014

64-Drepturile individuale sau cum drumul spre iad este pavat cu intentii bune.



In clipa de fata asistam la o ofensiva nemaipomenita a legii contra moralei.
Nu mai conteaza daca ceva este moral sau imoral, bun sau rau, conteaza doar daca este legal sau ilegal.

Nu mai existam ca persoane individuale, cu probleme personale, suntem cu totii doar niste indivizi nediferentiati, "egali" in fata legii. 
Suntem fortati sa ne incadram in niste tipare pe care insa le resimtim diferit in functie de caracteristicile noastre individuale.

Dar faptul ca resimtim legea ca fiind nedrepta, imorala sau rea nu inseamna ca avem voie sa spunem ceva contrar LEGII.

LEGEA a devenit noul nostru IDOL, caruia ne inchinam zi de zi pe toate canalele TV, la toate posturile de radio, pe internet sau in mass media.
Nu mai exista familii, exista doar indivizii care locuiesc impreuna conform prevederilor legii, nu mai exista grupuri, nu mai exista nimic decat individul cu drepturile lui, drepturi asigurate cu forta de noul IDOL caruia ne inchinam: SFANTA LEGE.

Practic renuntam la Noul Testament si ne intoarcem la Vechiul Testament, de la mesajul de dragoste intre oameni la cel de porunci pe care trebuie sa le respectam.


vineri, 7 martie 2014

63-Deci, de ce ,,tarile democratice" au sisteme de represiune si informare asa de puternice?



O familie, un grup, o firma, o societate sunt toate forme de organizare sociala, in care membrii trebuie sa respecte anumite reguli pentru a reusi cu totii sa isi atinga tintele.


Problema este insa care sunt aceste tinte?
Sunt tintele grupului aceleasi cu cele ale fiecarui membru al grupului?

In cazul in care sunt, atunci grupul are o organizare interna puternica, este bine inchegat si functioneaza foarte eficent. Acesta este insa doar un caz marginal cand toti sunt uniti - in majoritatea celorlalte situatii tintele, telurile individuale sunt diferite, uneori antagoniste intre ele sau cu cele ale grupului.

Sunt doua situatii, prima in care se poate cauta o solutie comuna, care desi nu este ideala pentru fiecare individ, este suficienta ca sa satisfaca unele cerinte ale acestora.

Aceasta situatie este cea care duce la crearea sistemelor democratice, a sistemelor de organizare sociala unde se porneste de la premisa ca nu va exista niciodata o solutie ideala, perfecta - dar ca metoda ideala perfecta si absoluta ideala de a rezolva o problema fara solutie, este democratia.




A doua situatie este ceea in care tintele grupului devin mai importante decat cele ale membrilor acestuia.

Denumirea cea mai intalnita pentru aceste tipuri de organizari sociale este cea de dictatura.

O dictatura se caracterizeaza insa prin existenta unor sisteme de informare si represiune foarte puternice, sisteme care au ca scop mentinerea grupului in detrimentului membrilor individuali.

Diferenta intre democratie si dictatura este astfel data de existenta si mai ales de marimea si influenta sistemelor de informare si represiune, sau cum se cheama ele oficial serviciile secrete si cele politienesti.

Deci, de ce ,,tarile democratice" au sisteme de represiune si informare asa de puternice? Si cu ce seamana ele?  






miercuri, 29 ianuarie 2014

62-Emotie sau informatie, la ce reactionam cu adevarat?



Radacina patrata din 256 este 16, este un exemplu de informatie.
Ai de primit N lei daca vei calcula radacina patrata a lui 256, este un exemplu de informatie dar la care se adauga si ceva emotional, personal, o recompensa.

Un calculator poate rezolva calculul radacinii patrate, dar recompensa nu va avea nici un efect asupra lui, la sfarsitul operatiunii de calcul, tot ce se va intampla va fi o distributie diferita a simbolurilor 0 si 1, elementele sistemului sau binar de operare.

Nu acelasi lucru se intampla cu noi, fiinte cu dorinte, nevoi, sperante, emotii, sentimente, etc.
Calculul radacinii patrate in sine nu inseamna nimic, este doar un “pret” pe care trebuie sa il platim ca sa obtinem recompensa care ne va da ceea ce am cautat, ceea ce aveam nevoie.



In acelasi timp, recompensa sau evitarea pedepsei sunt doar descrieri a unor metode de reglare a energiilor, a emotiilor.

Logica binara care sta la baza functionarii calculatoarelor nu ne este innascuta, este doar un instrument de a obtine ceva, de a ne imbunatati starea energetica, emotionala.

Suntem fiinte emotionale! 
Nu informationale - emotiile, 
energiile interne sunt cele care ne ghideaza, 
iar informatiile sunt doar uneltele, 
care ne ajuta sa canalizam, 
utilizam, 
sa ne bucuram sau sa ne ferim de aceste energii.


luni, 27 ianuarie 2014

61-Vina - ce este?



Cred ca toti ne ferim cel mai mult sa fim de vina, sa fim vonovati.
Dar ce inseamna vina?
E ceva absolut, unic?
Daca ar fi absolut, unic, atunci... nu ne-am mai pune intrebarea cine sau ce este de vina.
Atunci.... este relativa, e ceva legat de nerespectarea unor reguli?
Dar asta inseamna ca aceasta nerespectare este posibila.
Deci este posibila, dar nu este permisa.

Deci vina este legata de niste reguli sociale, care interzic anumite fapte/actiuni/ganduri, iar incalcarea acestora creeaza probleme, care trebuie remediate.
As putea spune ca multimea faptelor permise este inclusa... este o submultime a faptelor posibile, iar departajarea lor, trebuie clar semnalizata.

Remedierea acestor probleme necesita insa un sistem legal, un sistem care sa descopere prejudiciul creat, sa gaseasca faptasul sau faptasii, sa gaseasca cum si cine sa corecteze, care plateasca pentru prejudiciu, si cum sa fie pedepsiti ei.
E un sistem insa care ia foarte mult timp si ca atare poate deveni costisitor si greoi.
Nu exista oare o cale mai rapida? 

Oare un sistem moral care sa fie inoculat populatiei de la nastere ar fi mai eficient?
Un sistem care sa interiorizeze "vina", care sa ne conditioneze pe toti ca pe cainele lui Pavlov, nu ar fi mai bun?

Am fost cu totii conditionati in felul acesta de mici, de acasa, la scoala, la serviciu, TV si mass media - cu mai mult sau mai putin succes.

Si este cineva de vina, acum?


sâmbătă, 25 ianuarie 2014

60-Olimpiada de la Soci si dezmembrarea Ucrainei.



Mai sunt cam doua saptamini pana la inceperea Olimpiadei de iarna de la Soci, cand ochii intregii planete vor fi ocupati cu spectacolul sportiv.
Pregatirile sunt aproape gata si in Ucraina pentru probabila dezmembrare. 

S-au pompat o groaza de bani si propaganda mass media pentru a crea impresia ca nu mai exista cale de mijloc, ca tara nu este guvernabila si e nevoie de interventie externa.


Dar cum sa o faci chiar in backyard-ul lui Putin? 
Simplu, in perioada olimpiadei, Putin nu va putea sa riposteze si deci acum e momentul de a-l pune in fata faptului implinit.

Putin ar iesi un pic sifonat, dar ar avea mainile legate de faptul ca a vrut o Olimpiada.



Vor urma tratative care vor duce la recunoasterea de facto a doua Ucraine, una de vest, catolica si cu o cultura occidentala - si una de est, ortodoxa si cu o cultura rusofila.

O propaganda bine organizata va scoate in evidenta cum marile puteri au ajuns la o intelegere si au evitat astfel o noua Iugoslavie, un nou razboi in Europa.

Si cine stie daca nu cumva chiar Putin e unul din organizatorii acestei dezmembrari? 


vineri, 24 ianuarie 2014

59-Nu este cinstit!



Cred ca folosim expresia asta sau altele similare zilnic si nu doar o data.
Dar ce intelegem prin asta?
Suntem toti de acord ca ceva nu e cinstit, corect, drept?
Este ceva absolut?


Sau avem fiecare dintre noi un etalon, un standard, un sistem de referinta, cu care masuram o fapta, o actvitate, un discurs?
Atunci este totul relativ?

Dar daca este relativ cum ne putem intelege intre noi? 
Cum putem colabora?

Avem sisteme morale bazate pe religie.
Avem sisteme juridice, bazate fiecare mai mult sau mai putin pe un sistem moral religios.
Dar nu avem nimic care este unic, identic, si Absolut! 


Nu avem nimic care este unic, identic, si Absolut!

Si atunci de ce credem ca avem dreptate?

De ce suntem convinsi ca sistemul nostru este singurul corect, si cinstit?

De ce ne mintim singuri si apoi suntem dezamagiti de propria noastra greseala de a crede in aceasta minciuna?
De ce? 
           De ce?



Orice nebun poate face lucrurile din ce in ce mai mari, mai complexe si mai agresive. Insa, iti trebuie o atingere de geniu si mult curaj ca sa te misti in directia OPUSA!

miercuri, 22 ianuarie 2014

58-Religii/filozofii bazate pe comunicatii discrete.




Religiile iudeo-crestin-musulmane sunt toate 

bazate pe limbajul natural, si sunt un 

rezultat al caracterului lui discret. Ele sunt 

progresive in sensul ca pentru orice, exista 

doua directii opuse ce se misca de la un 

criteriu sau punct, cu valori binare opuse. 


Dar au o problema cu gasirea unui capat a 

temei regresiei infinite, si folosesc cuvintele 

,,iad” sau ,,rai” ca puncte de sfarsit. 



Deci aceste religii utilizeaza concepte care 

sunt seturi, ce combina caracterististici 

ireductibile… puse impreuna, si care sunt 

luate in majoritatea timpului ca un numitor 

comun. 

TRAIM VREMURI INTERESANTE DAR SUNTEM DOAR NISTE FURNICI

Cred ca ne apropiem de punctul in care americanii sunt ghiftuiti de ce au cistigat in Europa, au dsitrus un concurent serios, iau distrus ba...