luni, 30 decembrie 2013

17-Eu sunt cu adevarat, Acea cunoastere si fericire eterna – Shiva, Iubirea si constiinta pura.



Filosofia Nondualista – constiinta ca sistem de operare. Am gasit un text din Advaita Vedanta, si dupa ce l-am citit de cateva ori m-am gandit, avand in vedere ca am inceput o analogie cu un calculator - in felul urmator: ,,Sunt intr-adevar, acea cunoastere si acea fericire eterna - Shiva, iubirea si constiinta pura!'' - ceea ce poate fi descris prin: --Acestea nu sunt!

Filosofia nondualista a fost foarte bine rezumata de catre marele carturar si filosof hindus Ādi Śankarācārya, in doar sase strofe. Acest poem faimos este cunoscut si sub numele de Atma-Shatakam, sau Nirvana Shatakam.

Conform legendelor, Ādi Śankarācārya, la varsta frageda de opt ani, a calatorit spre India de Nord, din Kerala, in cautarea unui maestru. In timp ce ratacea prin Himalaya, dupa acest guru, el a intalnit un intelept pe care l-a intrebat: Cine esti tu? Acela i-a raspuns cu o compozitie improvizata (Atma-Shatakam) care a cosacrat filosofia Advaita Vedanta.
Esenta acelei stari de Nirvana - este calmul complet, pacea, linistea, liberatea si bucuria. ,,Atma” este adevaratul Sine. Inteleptul cu care copilul a vorbit era  Swami Govindapada Acharya,  care a fost intr-adevar maestrul pe care el il cauta.

Eu nu sunt mintea, si nici intelectul sau egoul,
Sau reflectiile sinelui interior (Chitta).
Eu nu sunt cele cinci simturi
Ci sunt... dincolo de toate acestea.
Eu nu sunt eterul, si nici pamantul,
Nu sunt focul si nici vantul.
Cu adevarat sunt cunoasterea eterna si fericirea insasi – Shiva,
Dragostea si constiinta pura.

Nici nu pot fi numit in termeni de energie (Prana),
Si nici prin cele cinci feluri de respiratie (vayus),
-Ori prin cele sapte esente ale materiei,
Sau prin cele cinci valuri care acopera totul (Pancha-cosha).
Si nu sunt nici cele cinci instrumente de eliminare:
Procrearea, miscarea, apucarea, acapararea sau vorbirea.
Sunt cu adevarat numai acea cunoastere si fericire eterna – Shiva,
Iubirea si constiinta pura.

Nu am nicio antipatie sau simpatie,
Si nici vreun atasament sau lacomie,
Si niciun regret,
Sau deziluzie,
Nu am mandrie si nici orgoliu
Si nu am nici sentimente de invidie sau gelozie.
Nu am nicio datorie (dharma),
Si nici bani,
Nu am nicio dorinta (kama),
Si nici nevoia de eliberare (moksha)
Sunt cu adevarat acea eterna cunoastere si fericire – Shiva,
Dragostea si constiinta pura.

Eu nu am nicio virtute (Punyam),
Si niciun viciu (papam).
Eu nu fac pacate sau fapte bune,
Si nici nu sunt fericit sau suparat,
Nu am dureri sau placeri.
Eu nu am nevoie de mantre, sau de locuri sfinte,
De scripturi (Vedas), si de ritualuri sau de sacrificii (yagnas).
Eu nu sunt al treimii sau observatorul,
Ori acela care experimenteaza,
Sau procesul de observare sau de experimentare in sine,
Sau vreun alt obiect care este observat sau experimentat.
Eu sunt cu adevarat acea eterna cunoastere si fericire – Shiva,
Iubirea si constiinta pura.

Mie nu imi este frica de moarte,
Pentru ca eu nu mor niciodata.
Eu nu ma separ de sinele meu adevarat,
Si nu am nicio indoiala cu privire la existenta mea,
Sau referitoare la nasterea mea.
Eu... nu am tata sau mama,
Si nici nu m-am nascut.
Eu nu am nici rude,
Si nici prieteni,
Sau vreun maestru,
Sau un discipol
Eu sunt cu adevarat
Acea cunoastere si fericire eterna – Shiva,
Dragostea si constiinta pura.

Eu sunt tot ceea ce exista,
Si sunt fara atribute,
Si fara forma.
Nu am niciun atasament fata de lume
Si nici fata de eliberare (mukti).
Eu nu am dorinte, pentru nimic
Pentru ca eu... sunt totul,
Sunt pretutindeni,
Tot timpul,
Intotdeauna in echilibru.
Eu sunt cu adevarat,
Acea cunoastere si fericire eterna – Shiva,
Iubirea si constiinta pura.


Intr-un computer, tot ceea ce ramane dupa indepartarea informatiei reziduale, care nu este de baza - este sistemul de operare - adica Sinele divin: -,,Eu sunt cu adevarat,
Acea cunoastere si fericire eterna – Shiva,
Iubirea si constiinta pura."


Niciun comentariu:

TRAIM VREMURI INTERESANTE DAR SUNTEM DOAR NISTE FURNICI

Cred ca ne apropiem de punctul in care americanii sunt ghiftuiti de ce au cistigat in Europa, au dsitrus un concurent serios, iau distrus ba...