sâmbătă, 27 iulie 2019

604-Stilul nostru de viata depinde de cat de multi oameni sunt ucisi in alte tari?


Declarația lui Donald Trump la începutul acestei săptămâni că ar putea câștiga războiul american în Afganistan, dar nu vrea să omoare zece milioane de afgani a fost atât dezvăluitor, cât și îngrozitor. La fel ca multe alte declarații ale lui Trump, remarca lui a dezvăluit natura genocidă a politicii externe a SUA. Este o politică care ia în considerare viețile umane ca parte a unei ecuații mai mari, care are ca rezultat dominarea supremă a sistemului economic și militar a lumii de catre SUA. Când Henry Kissinger lucra pentru Richard Nixon, se numește realpolitik. În acest caz, aceasta a însemnat moartea a mai mult de un milion de vietnamezi, cambogieni, laotieni și cetățeni americani. Jimmy Carter și Zbignew Brzezinski au împărtășit opinia lui Ronald Reagan că lupta împotriva Uniunii Sovietice a raționalizat uciderea. George Bush vârstnicul și Bill Clinton au văzut-o ca o luptă împotriva unui fenomen terorist. Pat George Bush și Barack Obama și-au organizat crima în masă, ca parte a unui război global împotriva terorismului - GWOT. Teroarea pe care au luptat-o ​​a fost cauzată de politica externă pe care o face GWOT. Trump poate că nu vrea să omoare zece milioane de afgani, dar pare să fie bine să-i ucizi în număr mai mic ca Obama.

Declarația lui Trump este îngrozitoare numai prin faptul că majoritatea rezidenților americani pretind că stilul lor de viață depinde de uciderea altor persoane care trăiesc în alte țări. 

Ea devine și mai îngrozitoare când îți dai seama că majoritatea acelorași rezidenți americani vor accepta în cele din urmă (dacă hei nu au acceptat deja) acest preț în sângeMulți chiar se bucură de ea. Aici suntem în acest moment din istorie.

Declarația lui Trump m-a readus la un alt moment. Am fost băiat de zece ani care locuia într-o mică instalație militară din Peshawar, Pakistan. Peshawar este un oraș important în zona Pakistanului și Afganistanului unde trăiesc poporul pasteon. Pateonii reprezintă cea mai mare parte a opoziției față de ocupația actuală din SUA din Afganistan. Ei sunt un popor vechi care refuză să fie subjugați. Oricum, tatăl meu a avut un loc de muncă care a implicat colectarea de date dintr-un sistem radar care asculta China și Uniunea Sovietică. Rareori vorbea despre munca sa. Totul era clasificat și trebuia să fiu curios despre rolul său în armata imperială. Deci, niciodată nu i-am întrebat nimic despre munca lui. Am vorbit despre baseball, treburile casnice, școala și viața în general.

Avea un coleg care a trăit la bază. De fapt, el a locuit într-un hotel din centrul orașului Peshawar, care a fost construit în perioada colonială britanică recent încheiată. Fanii slabi atârnați de tavan, cărucioare cu tonga trase de cai sau mule, aliniate ca taxiuri în fața hotelului, slujitoarele ne-au adus nuci de pin și băuturi de mango în timp ce omul acesta îl sună pe domnul S. și am așteptat un șofer care ne-a dus în diferite excursii. Multe dintre aceste călătorii erau efectuate în satele din regiune. La sosirea într-un anumit sat, domnul S. ma va prezenta la câțiva băieți care ne-au întâmpinat întotdeauna. M-aș duce să joc fotbal, etichetă sau alt joc cu băieții. Aș putea vorbi o formă de "Pashtu". Cu toate acestea, am comunicat mai ales prin gesturi și o înțelegere universală. Domnul S. se îndrepta spre una din clădirile cu un singur etaj, cu un grup de bărbați din sat. Uneori, ofițerii armatei pakistaneze i-au însoțit. Când l-am întrebat pe domnul S. despre ce vorbeau, a spus ceva despre politică și acorduri. Sunt sigură acum că se ocupă de un fel de subterfugie la care acum mă opun, dar acestea erau zile mai nevinovate. La sfârșitul zilei, de obicei, ne-am bucurat de pui la grătar, capră la grătar, fructe, ceai și prăjituri delicioase. Nu au fost furculițe sau linguri. Cu toate acestea, am folosit cuțite de vânătoare pentru a tăia carnea din os. După mâncare, ne spălăm mâinile și ne confruntam cu apa trasă din fântână. Nu au fost prezente femei sau fete la aceste mese. Îmi amintesc că am vorbit cu niște fete în propriul lor compus; am râs și chicotit printr-o gaură din perete. Apoi, fetele au fost chemate și ne-am împrăștiat înainte să intrăm în necazuri. Mă întreb ce s-a întâmplat cu acești copii. Mă întreb cât de mulți au fost uciși de bombardarea raidurilor și dronilor, ca parte a intervenției actuale a SUA. Mă întreb dacă Donald Trump, Barack Obama, președinții Bush, Bill Clinton, Ronald Reagan sau Jimmy Carter au considerat chiar că este omenesc să îi lăse pe ucigași să-i ucidă. Mă întreb cât de mulți rezidenți din SUA fac asta?



Niciun comentariu:

TRAIM VREMURI INTERESANTE DAR SUNTEM DOAR NISTE FURNICI

Cred ca ne apropiem de punctul in care americanii sunt ghiftuiti de ce au cistigat in Europa, au dsitrus un concurent serios, iau distrus ba...