vineri, 3 ianuarie 2014

36-Intram pe banda Moebius? - O masina poate sa fie gustoasa?



-Asta nu inseamna ca este o problema a limbajului? Spre exemplu: lumina este unda, e corpuscul, este cuanta, este informatie, este energie.
-Are doua, in clipa asta avem doua situatii. Continuu, sau unda ori corpuscul. Unda este continuu, copusculul este, nu mai stiu, analog… sau digital. Asa cum o imagine din asta digitala o poti imparti in digits, asa cum 2 il poti imparti la infinit, il imparti la 1,… il tai, il tai, il tai… si nu ajungi niciodata la o limita superioara, asta este digitul.
-Si fizica cauta o teorie unitara, care sa le lege pe toate. Dar nu se poate.

-Au gasit una, dar nu stiu cu cate cuante. Hai sa vorbim strict de limbaj. Eu ma uit la realitate ca fiind continua, eu nu am luat niciodata o pauza ca sa ma uit ca intre doua elemente consecutive, ar fi NIMICA. Dar in momentul in care o prelucrez, am taiat realitatea respectiva in bucati - cu bucata aia fac ce vreau eu. 

Ca dintr-un film, am taiat o secventa… si acum ma joc numai cu secventa respectiva - pot sa fac ce vreau cu ea - asta este digitalul, asta este digitul. Dar astea in realitate nu exista, eu nu pot sa te iau si sa te bag in alta parte, si apoi sa te aduc inapoi, sa dispari si sa apari din nou. Realitatea pare continua, pur si simplu lucrarea noastra este digitalul, si in digital pot sa fac lucruri care nu pot sa le fac in continuu. 

Cu pietre pot sa fac ce vreau eu, dar cu o banda continua nu pot sa fac acelasi lucru, nu? Si acum revenim la lumea asemnatoare cu o banda Moebius - eu plec pe o parte, o rasucesc in asa fel, incat nu o sa am niciodata o margine. Pot sa ma invart incontinuu in cerc, si nu ajung niciodata deasupra, ca sunt dedesubt.

-Dar asta este o caracteristica a benzii.
-A benzii. Nu a lumii normale, dar vreau sa spun ca poti sa ajungi la niste concluzii bizare, considerand ca toate trebuie sa fie de un anumit fel - cand pleci de la un model prea simplu al realitatii, si dai de ceva mai complex… te forteaza, ori sa-l numesti intr-un fel…ilogic, nenatural sau ceva, ori sa-l accepti asa cum este – stai un pic, poate ca modelul meu e gresit! 



Realitatea e mult mai compexa decat modelul meu. Eu daca vin cu un model foarte simplu, nu pot sa masor cu el toata lumea, toata complexitatea.

Deci imi trebuie un sistem pe care sa-l adaptez incontinuu, si limbajul momentan inca ma blocheaza - nu stiu sa-l folosesc. Suntem foarte inapoiati din punct de vedere mintal, in folosirea limbajului.

-Nu stim sa-l folosim, nu-l intelegem. Ca o unealta. Nu suntem Picasso, sau cutare ca sa stim sa-l folosim ca o unealta continuu, si cand il folosim este ceva fantastic. De exemplu… ,,ireal” - in mod normal exista o multime reala, si o multime care nu este reala… dar altul poate sa foloseasca cuvantul ,,ireal” in cu totul alt sens - in matematica ar fi clar, dar in limbajul de zi cu zi… nu mai este clar. Deci nu mai stim. 


Folosim termeni: adjectivele pentru niste substantive care nu pot fi caracterizate prin adjectivele respective. O masina nu poate sa fie, nu stiu cum.. gustoasa, nu? Este un adjectiv care nu se potriveste la masini. Daca trecem la adjective mai complexe, si le adaugam la substantive care nu au aceeasi caracteristica… Deci criteriul esential al unei masini, nu ii permite sa fie gustoasa. La fel folosim cuvantul ,,ireal” pentru ceva care nu poate fi ireal.


Niciun comentariu:

TRAIM VREMURI INTERESANTE DAR SUNTEM DOAR NISTE FURNICI

Cred ca ne apropiem de punctul in care americanii sunt ghiftuiti de ce au cistigat in Europa, au dsitrus un concurent serios, iau distrus ba...