miercuri, 8 ianuarie 2014

44-Marul lui Adam ca simbol al sistemului de operare moral. -1



Specia umana este dotata genetic cu un sistem de operare fiziologic care ne creaza o grila a necesitatilor, a ceea ce numim cand invatam sa vorbim, dorinte, sau mai simplu “eu vreau”.

Educatia timpurie in familie ajusteaza aceasta grila a necesitatilor cu ceea ce putem sa facem ca sa o satisfacem - cu o grila a posibilitatilor, cu ceea ce numim cand invatam sa vorbim, “eu pot”.

Astfel se creeaza un sistem de operare bazat pe posibilitati. In final grila posibilitatilor si grila necesitatilor se integreaza si formeaza un sistem de operare mai complex.

Pana aici suntem identici cu alte specii animale dar aici drumurile noastre se despart, iar marul lui Adam simbolizeaza aparitia unei noi grile, a unui nou sistem de operare.

Aceasta grila se bazeaza pe permisiune, pe ceea ce numim ”am voie” sau nu. Am voie sau nu - deja nu se bazeaza pe aspectele fizice ci pe aspecte sociale.

Am sau nu voie este legat de pozitia mea intr-un grup/famile/trib/societate.

Dorintele mele si posibilitatile fizice pot sa nu aiba nicio importanta in aceasta grila. Este o grila morala, este un sistem de operare moral care le integreaza, sau ar trebui sa le integreze pe cele anterioare.


Niciun comentariu:

TRAIM VREMURI INTERESANTE DAR SUNTEM DOAR NISTE FURNICI

Cred ca ne apropiem de punctul in care americanii sunt ghiftuiti de ce au cistigat in Europa, au dsitrus un concurent serios, iau distrus ba...