miercuri, 1 ianuarie 2014

21-Poate sa dispara Lacomia?



- Nu-i nimic rau in posesie. Noi introducem morala in posesie. Deci morala apare mult mai tarziu - posesia este necesara pentru ca sa supravietuiasca si indivizii mai slabi din grup.

- Dar unii iau pentru ei mai mult decat le trebuie..
- Asta este partea negativa a posesiei, dar partea pozitiva: Intr-un grup, un copil nu poate sa se apere, nu? Un batran nu poate sa se apere si nu poti sa omori copilul, daca nu te mai reproduci, iar batranul poate crea foarte mult la alte nivele, chiar daca fizic el nu mai creaza, deci noi ca si grup - nu societatea, ca este deja mai avansat - avem nevoie si de tineri si de batrani. 

Deci daca sunt suficiente resurse nu e nevoie de legea junglei - putem sa supravietuim mai multi, decat altfel…

-Deci asta este rolul pozitiv, da voie si la ceilalti sa traiasca, care in mod normal prin legea junglei ar disparea pentru ca ar crea probleme grupului: -Nu e suficienta mancare, nu sunt suficiente resurse. 

Automat acestia trebuie eliminati - dar cand sunt suficiente resurse apar si se dezvolta grupuri si in alte parti. 

Asta este partea pozitiva, partea negativa este... se numeste teoretic meritocratie: Deci eu ar trebui sa pot sa posed datorita meritelor mele, si daca s-ar mentine asa… in momentul in care eu dispar ca individ, mor, posesia mea va reintra in grup.

- Asta este problema posesiei?
- Nu, asta este una din probleme, pentru care daca am merge pe meritocratie… eu nu pot sa posed nimic, sa dau copilului meu dupa ce am disparut - deci copilul meu trebuie ia totul de la zero, de la 18 ani sau de la varsta de la care consideram - o ia de la zero. Si atunci nu ar mai fi o asa problema cu posesia pentru ca eu posed numai cat pot sa am.
- Poate sa dispara si lacomia astfel?

- Da, pentru ca n-ai mai avea ce sa faci cu lucrurile. Deci in principiu prin meritocratie, eu capat niste resurse, dar cand dispar ca individ, cand mor, resursele ar trebui sa reintre in grup si altcineva sa le preia. Acestea s-au transformat in mostenire - ea inseamna ca eu pot sa dau resursele respective nu dupa merit ci dupa bunul meu plac, ce vreau eu - si atunci apare rolul negativ al posesiei.

-Daca posesia a avut un rol pozitiv la inceput… domne, am nevoie de resurse pentru ceva - dupa aceea eu am devenit cel care creez mai departe diversificarea - aleg ce imi place mie, si ma satisface, ceva care poate nu are niciun merit. 

Deci inainte erau merite fata de grup, pentru supravietuirea intregului grup - in momentul cand posed prea mult, eu devin cel care creez diversitatea in grup, eu aleg cui sa las posesia mea si atunci incepe rolul negativ. 

Deci cand resursele sunt prea mari, si transmisia nu se mai realizeaza prin grup - se va face in functie de cel care o poseda inainte de deces.


- Astfel transmisia nu mai este sociala, ci individuala. 


Niciun comentariu:

TRAIM VREMURI INTERESANTE DAR SUNTEM DOAR NISTE FURNICI

Cred ca ne apropiem de punctul in care americanii sunt ghiftuiti de ce au cistigat in Europa, au dsitrus un concurent serios, iau distrus ba...